Menu

Content marketing, jako przyszłość firm

Możliwość komentowania Content marketing, jako przyszłość firm została wyłączona

Mały ruch na stronie www? A może brak klientów mimo ruchu? Warto zastanowić się, czy nasz marketing na pewno trafia do odbiorców. Często jest tak, że reklamy zamiast przyciągać, jedynie nas drażnią. Jak skutecznie promować firmę? Właśnie w tym pomaga content marketingu.

Content marketing przyszłością firm
Dobra reklama to podstawa. Bez niej nasze grono odbiorców wciąż będzie takie samo, albo nawet coraz mniejsze. Jak w dzisiejszych czasach stworzyć dobrą reklamę? Warto pomyśleć, co przyciągnęłoby Ciebie. Takie wejście w buty potencjalnych klientów, pomaga nam zrozumieć, jakich treści warto użyć. Po dobraniu treści, warto się zastanowić, jaka forma będzie najlepsza. Samo słowo pisane może nie być wystarczające, podczas gdy wokół nas tyle ulotek, bannerów i tak dalej. Chyba trudno znaleźć kogoś, kto nie korzysta z mediów społecznościowych. Ogromną popularność zyskały memy, GIFY czy relacje na żywo. Wchodzą one w skład content marketingu. Jakie jeszcze formy się w niego wliczają?

  • Ebooki i audiobooki.
  • Wideo.
  • Artykuły na blogach.
  • Webinaria.
  • Wywiady.
  • Komiksy.
  • Newslettery.
  • Instastories i konkursy.

To jeszcze nie cały zasięg content marketingu. Wszystko zależy od tego, do jakiej grupy ludzi chcemy dotrzeć. Jeśli prowadzimy sklep z artykułami dla nastolatków, nasza reklama przede wszystkim powinna skupiać się na mediach społecznościowych i wideo. Jakie jeszcze zalety ma content marketing?

Agencja marketingowa

Budowanie relacji, zdobywanie zaufania odbiorców
Każdemu z nas łatwiej zaufać komuś, kogo znamy, o kim coś wiemy. Czy nie podobnie jest, gdy mamy zamiar coś kupić lub zdecydować się na jakąś usługę? Bez zbudowania relacji, zdobycia zaufania odbiorców, nie uda nam się zwiększyć sprzedaży. Ludzie dziś są bardziej świadomi. Zanim w coś zainwestują, chcą się upewnić, czy to najlepszy wybór. Jak możemy stać się najlepszym wyborem? Wyjątkową popularnością cieszą się dziś media społecznościowe. Tik tok, Facebook czy Instagram, to najczęściej odwiedzane miejsca w Internecie. To właśnie dzięki nim możemy pokazać obserwatorom i potencjalnym klientom, że nam na nich zależy. Na przykład na Tik Toku możemy opowiedzieć o jakimś produkcie czy usłudze w żartobliwy, a przy tym bardzo efektowny sposób. Dzięki relacjom na żywo czy Instastories mamy możliwość dowiedzenia się, co preferują klienci, czego nie lubią, co by wybrali. A każde materiały zawierające dla nich wartościowe treści, mogą zastać przez nich udostępnione, a co za tym idzie trafiają do większego grona osób.


Dodanie postu, wideo czy zdjęcia, oprócz czasu, nic nas nie kosztuje, a to kolejna zaleta marketingu treści. A co gdy tego czasu nie mamy? Wtedy warto powierzyć sprawy specjalistom z agencji marketingowej. Oni najlepiej będą wiedzieli, jak pomóc Ci zdobyć zaufanie i lojalność klientów. Przed reklamą nie uciekniesz, dlatego postaw na content marketing – formę, która naprawdę przynosi efekty.